Slank efter fødsel

Få den slanke krop tilbage efter fødslen

Efter en lang graviditet og fødslen drømmer mange kvinder hurtigt om at få deres slanke krop tilbage igen. Dog skal du med ét her huske, hvor stort et pres din krop var under igennem hele graviditeten, og at du derfor skal tage det stille og roligt, når træning er samtaleemnet. Men derfor behøver du ikke allerede nu at opgive alt håb om atter at byde den slanke krop velkommen

Med en blid opstart angående træningen og et fokus på, hvad du spiser, kan du lidt efter lidt se resultater og dermed være et skridt nærmere dit mål. Herunder får du nogle gode tips og tricks til, hvad du kan gøre for at få den slanke krop igen efter fødslen.

Få søvn og start roligt ud

Måske tænker du med det samme, at søvn ikke kan hjælpe dig med at få den slanke krop tilbage, men her tager du fejl! Det er nemlig ganske vigtigt at få nok søvn i løbet af dagen, så din krop kan undgå en stresset tilstand.

Hvis du stresser din krop for meget og ikke får nok søvn, får du problemer med at tabe dig, og din mælk vil ligeledes ikke være fed nok til at mætte dit barn om aftenen, hvilket resulterer i en forstyrret søvn de første timer om natten.

Udover skønhedssøvnen skal du også huske på at starte ud med en omgang stille og rolig motion, hvis du skal træne lige efter fødslen. Gå for eksempel en lille tur med barnevognen i det første stykke tid efter fødslen og udvid turen, som ugerne går.

Lyt til din krop under den hårdere træning

Når der er gået seks-otte uger efter fødslen, kan du starte med at udføre en medium/hård træning.

Hermed er det tid til at melde sig til de fristende efterfødselshold nede i det lokale fitnesscenter, hvis du ønsker at træne sammen med andre. Du kan også sagtens lave nogle gode øvelser derhjemme på stuegulvet, imens din baby tager sig en dejlig middagslur. Sørg dog hele tiden for at lytte til og mærk godt efter i kroppen under den hårdere træning.

På denne måde undgår du at overbelaste de led, som har været blødgjort grundet graviditeten. Det er desuden en fin idé at tage til lægen og få et tjek, når du ønsker at starte med at motionere, så du er sikker på, at du ikke overbelaster kroppen.

Maden og det kosmetiske

Udover at begynde at motionere igen efter fødslen kan du også tabe dig ved at tænke på kosten. Selvom du ammer og dermed har brug for mere energi, kan du nemlig sagtens spise sundt for at føre din krop mod en slankere fremtid.

Fokuser på sunde fedtstoffer fra blandt andet avocado, nødder og olie og grove kulhydrater i form af bønner og brune ris. Endelig er protein ligeledes vigtigt, hvilket du kan få fra for eksempel æg og kylling.

Er det ikke kun det overskydende fedt, der generer dig efter graviditeten, men også irriterende kosmetiske problemer såsom åreknuder og karsprængninger, er der heldigvis også her hjælp at finde.

Der findes nemlig en række behandlinger af åreknuder og karsprængninger, som kan sikre selvtilliden, når sommerkjolerne skal hentes frem fra skabet. Klik for eksempel her, som fører dig hen til varix.dk, hvor du kan læse mere om effektive behandlinger af åreknuder og karsprængninger.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
The following two tabs change content below.

Simone Siercke

Blogger at GirlsPlanet.dk
Girls Planet blev lavet for at jeg kunne dele det tøj jeg finder på nettet. Jeg har altid gået meget op i tøj og mode, og syntes derfor det kunne være sjovt at dele det med jer allesammen.

Latest posts by Simone Siercke (see all)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *